Select Page

با جاذبه های توریستی تبریز آشنا شویم

جاذبه های توریستی تبریز

تبریز، یکی از قدیمی ترین پایتخت‌های ایران بوده‌ که مدتهای طولاتی پایتخت ایران بوده است. این شهر پایتخت سیاسی ایران در زمان اتابکان، خوارزمشاهیان، ایلخانان، چوپانیان، جلایریان، قراقویونلوها، آق‌قویونلوها، صفویان و ولیعهد نشین ایران در دورهٔ قاجاریان بوده‌است. اوج شکوفایی تبریز مربوط به دورهٔ ایلخانان است که در این زمان، پایتخت قلمرویی پهناور از نیل تا آسیای مرکزی بود این شهر در سال ۱۵۰۰ میلادی و در زمان پایتختی صفویان به‌عنوان پنجمین شهر پرجمعیت جهان، شناخته می‌شد و جمعیتش با استانبول پایتخت امپراتوری عثمانی برابری می‌کرد. از این رو، باقت تاریخی ارزشمندی دارد و جاذبه های توریستی متعددی در این شهر وجود دارد که این شهر را به یکی از قطب های گردشگری کشور بدل کرده است.

جاذبه های توریستی تبریز: کوه‌های رنگی تبریز

“آلاداغ لار” یا کوههای رنگی یکی از شگفتی آفرینش که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی تبریز و در مسیر شهرستان اهر- تبریز و خواجه و اتوبان میانه – زنجان قرار دارد جزو زیباترین جاذبه های توریستی تبریز و ایران است. آلا داغ لار، نام محلی کوه ها و تپه های رنگارنگی است، که در بخشهایی از استانهای آذربایجان و زنجان قرار گرفته اند. وجود روستاهایی در اطراف این کوه‌ها وجهه زیباتری به آنها داده است چرا که خانه‌های این روستاها نیز همچون خاک این کوه‌ها رنگین است. گویی طبیعت با رنگ‌های شاد به پایکوبی و سرور پرداخته باشد. کوه‌های رنگارنگ از نزدیکی شهرستان میانه شروع شده و تا مسیر بین اهر به تبریز ادامه دارد. در نگاه اول کوههای رنگی را شاید یک دفتر نقاشی فرض کنید، اما وقتی با دقت به مناظر و کوهها و تپه ها می نگرید جز زیبایی که خداوند خلق کرده نخواهید دید. کوههای رنگی یا آلاداغ لار یکی از مناظر زیبا روی زمین به شمار می آید. این مناظر آنقدر نادر و عجیب‌ اند که گاهی ما تصور می‌کنیم در حال دیدن مناظره ی از یک سیاره دیگر هستیم. وجود رنگهایی همچون قرمز، زرد، سفید و نارنجی چشم های انسان خیره می کند.

حاذبه های توریستی تبریز: کوه‌های رنگی تبریز

حاذبه های توریستی تبریز: کوه‌های رنگی تبریز

جاذبه های توریستی تبریز: جنگل‌های ارسباران

یکی از تماشایی ترین طبیعت های کشورمان ایران در استان آذربایجان شرقی  در منطقه ای به نام ارسباران نهفته است. این منطقه ی جنگلی میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا است، جایی با چشم انداز خارق العاده که علیرغم زیبایی بی حد و حصر و حیات وحش بسیار خاصی که دارد به نسبت مناطق جنگلی دیگر ایران کمتر شناخته شده است. ارسباران فقط یک شاهکار طبیعی نیست بلکه یکی از آثار تاریخی و جاذبه های توریستی تبریز و پر ارزش ایران هم محسوب می شود. ارسباران از نظر سر سبزی و و پوشش گیاهی و چشم اندازی که دارد بسیار شبیه به جنگل های شمال است، جنگل ارسباران هم از نوع هیرکانی است. ارسباران در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و به نام های دیگری مانند قره داغ، آرازبار و قراچه داغ هم شناخته می شود و یکی از برترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی ایران است که چندین سال است تلاش ها برای ثبت جهانی آن ادامه دارد، جایی با طبیعت بکر و شگفت انگیز که آب و هوا و منظره ی آن هر کسی را شیفته ی خود می کند. از آن جا که قره به معنای انبوهی و بزرگی است، به این منطقه قره داغ هم می گویند.

جاذبه های توریستی تبریز: جنگل‌های ارسباران

جاذبه های توریستی تبریز: جنگل‌های ارسباران

قلعه ضحاک

قلعه ضحاک یا قلعه آژدهاک که با نام محلی نارین قالا نیز شناخته می‌شود، در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. قلعه ضحاک را از بناهای بازمانده پایان دوره اشکانی و ساسانی می‌دانند. کارکرد این قلعه به طور واضح مشخص نیست. برخی براین عقیده‌اند که بنا کارکرد نظامی داشته و برخی دیگر کارکرد آن را مثل دیگر قلعه‌های ایران دانسته‌اند. برخی محققان سابقه قلعه را به قبل از اشکانیان نیز می‌رسانند و آن را مربوط به آژدهاک مادی می‌دانند که تا دوره تیموریان برپا بوده است و چون بنا در دوره اشکانی رونق بسیاری داشته است، اکثرا آن را مربوط به دوره اشکانی می‌دانند. در حال حاضر برج های دیده‌بانی اشکانی بنا همچنان سالم مانده‌اند. در بررسی باستان‌شناسی منطقه، سفال‌هایی به دست آمده که مربوط به حاکمیت‌های پیش از اشکانیان است. 

جاذبه های توریستی تبریز: قلعه ضحاک

جاذبه های توریستی تبریز: قلعه ضحاک

جاذبه های توریستی تبریز: کلیسای سنت استپانوس

کلیسای سنت استپانوس (Saint Stepanos Monastery) کلیسایی که در میان کوه در منطقه مرزی جلفا و جمهوری آذربایجان واقع شده است. نام این کلیسا از حواریون حضرت مسیح گرفته شده و طرفداران زیادی دارد، به طوری که ارمنیان یک روز از سال برای زیارت و ادای مراسم خاص به این کلیسا می روند که از اول تا چهاردهم مرداد مصادف با مرگ یکی از حوارین مسیحی به نام تاتائوس است. این کلیسا در محوطه ای زیبا و دلچسب محصور از درختان و دره سرسبزی واقع شده و حصار سنگی که بنا را احاطه نموده، مانند دژهای دوره ساسانی و قرون اولیه اسلام بارویی است بلند با هفت برج نگهبانی و پنج پشت استوانه ای سنگی. دروازه این بارو در وسط دیوار غربی قرار دارد و دارای دری چوبی و آهن کوبی شده میباشد. در پایه های طرفین و طاق جناغی آن سنگ تراش با حجاری های ظریف به کار رفته و نقش برجسته ای از مریم و کودکی عیسی در پیشانی طاقنمای آن به چشم می خورد.

جاذبه های توریستی تبریز: کلیسای سنت استپانوس

جاذبه های توریستی تبریز: کلیسای سنت استپانوس

جاذبه های توریستی تبریز: ائل گلی

باغ ائل گلی (شاه گلی) که از تفریگاه های شلوغ شهر تبریز  است، در فاصله 7 کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی  واقع شده است. شاه گولی اصطلاحی ترکی و در اصل به معنی «استخر شاه» می باشد که در واقع کاخی زیبا در بین استخری بزرگ همچون جزیره ای کوچک قرار گرفته است و منظره ای بسیار زیبا را در ذهن تداعی می کند. ساخت اولیه بنای این استخر را به زمان پادشاهان آق قویونلو و توسعه آن را به دوران صفویه نسبت داده و ساخت آن بعد ها به شکل استراحتگاه شاهی و زیبا به دستور قهرمان میرزا، پسر هشتم عباس میرزا، هنگام حکومت در تبریز صورت گرفت که به تعمیر اساسی این استخر 200×200 متری همت گماشت و کاخ  2 طبقه زیبایی در وسط آن بنا کرد، از وسط ساحل شرقی استخر تا محل عمارت معبری احداث نمود و در دامنه کوه بلند شرقی استخر سکوها و پله ‎هایی عریض و مرتبی درآورد و در قسمت های مختلف آن به فاصله معیّن جوی ها و آبشارهایی ایجاد کرد و تصمیم گرفت که این بنا را کاخ ییلاقی خود قرار دهد؛ ولی در نیمه ی کار بود که درگذشت.

فرزندان او این اتفاق  را به فال بد گرفتند و عمارت متروک ماند و از آن به بعد، استخر شاه برای ذخیره کردن آب جهت آبیاری مزارع و باغ های شهر در تابستان ها مورد استفاده قرار می گرفت. به هر حال این عمارت بارها و بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت تا اینکه در تاریخ 1309 به تملک شهرداری تبریز در آمده مورد بازسازی قرار گرفت و با ساخت بنایی جدید بر محل عمارت مخروب قدیمی در وسط استخر همت گماشت. مجدد در سال 1367 با زیباسازی اطراف آن با فضای سبز و با کاشت گل به زیبایی آن افزوده و با امکانات تفریحی و سرگرمی به یک مجموعه پر طرفدار و شلوغ در آمده که هر مسافری به شهر تبریز را برای یکبار هم که هست به سوی خود جذب می نماید.

جاذبه های توریستی تبریز: ائل گلی

جاذبه های توریستی تبریز: ائل گلی

مسجد کبود

مسجد کبود تبریز یکی از جاذبه های توریستی تبریز و از مساجد تاریخی این شهر بشمار می رود و قدمت آن به دوران حکمرانی قراقویونلوها در قرن نهم هجری باز می گردد.  این مسجد بنایی تاریخی است که حین گشت و گذار در تبریز نظر هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند. هنگامی که به درون مسجد قدم می گذاریم، معماری ایرانی – اسلامی آن احساسی لذت بخش و بی مثال را در وجودمان جاری می کند؛ با این وجود که چیزی از زیبایی آن باقی نمانده، اما قدمت و ارزش تاریخی آن کاملا قابل لمس است. مسجد کبود با عنوان «فیروزه ی اسلام» شهرت یافته ‌است و سبک معماری آن آذری می باشد.

جاذبه های توریستی تبریز: مسجد کبود

جاذبه های توریستی تبریز: مسجد کبود

بازار تبریز

تبریز و بازار آن در قرن سیزدهم میلادی رونق و شهرت یافتند، زمانی که شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی، پایتخت حکومت صفوی شد. این شهر در قرن 16 میلادی جایگاه خود را به عنوان پایتخت از دست داد، اما تا پایان قرن 18 با گسترش قدرت عثمانی به عنوان مرکز تجاری مهم باقی ماند. این یکی از کامل ترین نمونه های سیستم سنتی تجاری و فرهنگی ایران است. مجتمع تاریخی بازار تبریز با طول یک کیلومتر 6500 حجره ،40 نوع شغل و صنف، 20 راسته ، 35 سرا،25 تیمچه ،11دالان و چندین مسجد و مدرسه و حمام یکی از مهم ترین و کامل ترین مکان های بین المللی به شمار می رود، به برکت قرن ها ارتباطات و مسیرهای تجاری غربی – شرقی و سیاست عاقلانه و معافیت های مالیاتی.

 بازار تاریخی تبریز که از جمله معروفترین جاذبه های توریستی تبریز است در میانه یک چهارضلعی واقع شده است که از شرق به عالی قاپو (کاخ های ولیعهد نشین در شهر ) از غرب به مسجد جامع و شمال به بخش هایی از رودخانه میدان چایی می رسد این رودخانه بازار را از هم جدا می کند بخش شمالی و جنوبی بازار به وسیله پل چوبی به هم وصل می شوند البته بخش شمالی به دلایلی رونق خود را از دست داده نقش پایدار بازار تبریز در طرح ساختار آن و در ساختمان های معماری یکپارچه و متنوع، منعکس شده است که نمونه اولیه برنامه ریزی شهری ایران بوده است.

جاذبه های توریستی تبریز: بازار تبریز

جاذبه های توریستی تبریز: بازار تبریز

میدان ساعت

میدان شهرداری (ساعت) در مقابل کاخ شهرداری تبریز معروف به ساختمان ساعت واقع شده ‌است. مردم به این میدان «ساعات قاباغی» (جلوی ساعت) می‌ گویند. وجه تسمیه این میدان به سبب شهرت ساعت تعبیه شده بر روی کاخ شهرداری تبریز است و این کاخ از بالا به شکل عقاب است. این میدان تا سال ۱۳۲۴ هجری شمسی چهار راه بود. در زمان حکومت سید جعفر پیشه وری میدان آن ساخته شد. این میدان از میادین اصلی شهر تبریز بشمار می ‌رود.

جاذبه های توریستی تبریز: میدان ساعت

جاذبه های توریستی تبریز: میدان ساعت

جاذبه های توریستی تبریز: دریاچه زنوز

زنوز یکی از شهرهای کوچک استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان مرند واقع شده ‌است. شهر زنوز در ۲۵ کیلومتری شمال مرند و ۱۰۰ کیلومتری شمال تبریز واقع شده ‌است. باید گفت که شهر کوچک و باصفای زنوز کوهستانی ترین نقطه شهری از شهرستان مرند است که ارتفاعش از سطح دریا ۱۷۰۰ متر می باشد. سد زنوز یکی از زیباترین جاذبه های توریستی تبریز و آذربایجان به شمار می آید که در نزدیکی این شهرستان قرار دارد این سد دارای ماهی هایی برای صید نیز می باشد در اطراف این سد باغات زیبای میوه نیز وجود دارد که بر زیبایی های این منطقه می افزاید اطراف این سد دارای چشمه های آّب بسیار گوارایی است که از دل کوه جاری می شوند. آب این سد را چشمه های خروشان جاری شده از کوه سلطان سنجر تامین می کند که در همه ی فصل های سال دارای آب می باشد.

جاذبه های توریستی تبریز: دریاچه زنوز

جاذبه های توریستی تبریز: دریاچه زنوز

پارک کوهستانی جلفا

پارک کوهستانی ارس در محدوده منطقه آزاد ارس واقع شده و چشم اندازه های زیبایی از آثار زمین شناختی را نیز در بر دارد. این پارک 26 هکتاری در مسیر گردشگری غرب جلفا در مسافت 5 کیلومتری از شهر جلفا قرار گرفته است. این پارک دارای امکاناتی از قبیل شهربازی، سوئیت های اقامت موقت، دریاچه مصنوعی، نمازخانه، رستوران، بوفه و پارک حیات وحش، محل مناسبی برای تفریح و گردش اهالی و مسافران ورودی به منطقه می باشد. در میان جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی منطقه آزاد ارس، سه مکان تاریخی و طبیعی در این منطقه با استقبال بیشتری از سوی مسافران نوروزی برخوردارند که شامل پارک کوهستان ، امامزاده سید محمدآقا و امام زاده شعیب در روستای دوزال مشرف بر رود ارس و مرز جمهوری آذربایجان می باشد.

جاذبه های توریستی تبریز: پارک کوهستانی جلفا

جاذبه های توریستی تبریز: پارک کوهستانی جلفا

کوه کیامکی

کوه کیامکی در ۱۰ کیلومتری جنوب جلفا به ارتفاع ۳۳۴۷ متر واقع است  و یکی از جاذبه های توریستی تبریز و آذربایجان به حساب می آید. این کوه یک آتشفشان خاموش است که اکنون پناهگاه حیوانات وحشی بسیاری از جمله یوزپلنگ، گوزن و بز وحشی است.کوه کیامکی و رشته کوه های اطراف در تمامی طول سال میزبان کوهنوردان و علاقه مندان طبیعت است. منطقه کیامکی به دلیل اختلاف ‌ارتفاع زیاد در یک محدوده و تفاوت‌های اقلیمی متفاوت دارای فصول رویشی گیاهان متنوع است. در حالی که در اواخر زمستان و اوایل بهار در حاشیه رودخانه ارس درختان به گل نشسته‌اند، ارتفاعات جنوبی کیامکی در همان زمان ، پوشیده از برف می‌باشد. از مهم‌ترین زیستگاه‌های پناهگاه حیات وحش کیامکی می‌توان به مناطق ییلاقی جنوب آن اشاره کرد که دربرگیرنده ارتفاعات مهمی بوده و زیستگاه حیوانات وحشی و چراگاه احشام دامداران محلی می‌باشد. زیستگاه‌های آبی پناهگاه حیات وحش کیامکی به طور عمده در حاشیه رودخانه مرزی و زیبای ارس واقع شده و در فصول مختلف ‌سال پذیرای پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی است.

پناهگاه حیات وحش کیامکی زیستگاه گونه های جانوری همچون آهو ،مارال ،قوچ ،میش ارمنی ،کل و بز ،پلنگ ،خرس قهوه ای و گونه های مختلفی از پرندگان از قبیل سیاه خروس ، کبک، عقاب طلایی ، اردک ، حواصیل ، آلرت و بوتیمار، قرقاول ، طرلان و بالابان بوده وهمچنین پوشش گیاهی بید ، زرشک ،افرا ، نسترن ، گردو و گیاهان مرتعی و دارویی را دارا می باشد.

جاذبه های توریستی تبریز: کوه کیامکی

جاذبه های توریستی تبریز: کوه کیامکی

مقبره الشعرا

مقبره الشعرای تبریز، که همچنین با نام‌های آرامگاه شاعران و یا گورستان سرخاب نیز شناخته می‌شود، یک گورستان تاریخی و بسیار مهم در شهر تبریز و در محله سرخاب است. این مقبره، که تنها مقبره شاعران ایران است، علاوه بر اینکه مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران، از جمله شهریار است، همچنین یک بنای یادبود و بسیار زیبا با هدف گردشگری برای شهر تبریز است که بازدید از آن را بیش از پیش لذت بخش می‌کند. بنا بر گفته‌این این یادبود و بنا در شهریورماه سال ۱۳۵۰ هجری شمسی طراحی و به تدریج ساخته شد تا آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران باشد. پیشنهاد می کنیم در سفر به تبریز، از این مکان نیز در کنار سایر جاذبه های گردشگری تبریز بازدید کنید.

جاذبه های توریستی تبریز: مقبره الشعرا

جاذبه های توریستی تبریز: مقبره الشعرا

قلعه بابک

دژ بابک، بناشده در بالای کوهی به بلندای 2600 متر، در نزدیکی شهر کلیبر واقع شده است. دژ در زمان ساسانیان و قبل از آن در دوره اشکانیان مورد استفاده قرار  می‌گرفت. این قلعه نام خود را از نام بابک خرم‌دین، رهبر مبارز با مهاجمین عرب گرفته است. اینجا قصر و دژی دو طبقه بوده است.قبل از اینکه به دروازه قلعه برسید باید از راهی بگذرید که به‌صورت یک دالان باریک 200 متری جلوی رویتان سبز می‌شود! این راهرو، جایی بوده که در گذشته نگهبانان به‌طور دقیق آن را زیر نظر می‌گرفتند تا عبور و مروری خارج از برنامه از آن صورت نگیرد. بعد از صعود از این راهرو، ورودی دیگری با پلکان‌هایی تقریباً نامنظم وجود دارد که شما را به قصر می‌رساند. پس از آن تالار اصلی است که اطراف آن هفت اطاق دیده می‌شود. این اطاق‌ها همگی به تالار مرکزی می‌رسند. در سمت شرقی قصر تأسیسات دیگری خواهید دید که شامل چند اتاق و آب‌انبار می‌شود که سقف آب‌انبارها جناقی و گهواره‌ای هستند. در سمت شمال غربی قصر هم پلکانی قرار داشته که راه دسترسی به طبقات دیگر قصر به‌حساب می‌آمد اما امروز چیز زیادی از آن باقی نمانده است. دو نیمه ستونی که در این بخش می‌بینید، محلی برای دیده‌بان‌ها بوده است که سربازان در آن قرار می‌گرفتند و به همه‌چیز و همه‌جا تسلط کامل داشتند.این قلعه یادآور رشادت‌های سردار معروف ایرانی بابک خرم‌دین رهبر گروه سرخ جامگان است. قلعه دست‌نیافتنی بابک حدود 22 سال دور از دسترس تازیان باقی ماند و در برابر اعراب مقاومت کرد.

جاذبه های توریستی تبریز: قلعه بابک

جاذبه های توریستی تبریز: قلعه بابک

جاذبه های توریستی تبریز: روستای کندوان

کندوان در استان آذربایجان شرقی و در شهر اسکو قرارگرفته است و ازآنجاکه در دل صخره‌ها ساخته‌شده است، به روستای صخره‌ای ایران مشهور است. این روستا هم به‌عنوان یک اثر بسیار ارزشمند در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و هم شهرت جهانی دارد و تنها روستای صخره‌ای در جهان است که در حال حاضر در آن سکونت می‌شود. دو روستای دیگر، یکی روستای کاپادوکیه در کشور ترکیه و دیگری روستای داکوتا در آمریکا است که برخلاف کندوان که در آن زندگی جاری است، در این ۲ روستا سکونت نمی‌شود.
تاریخچه‌ی سکونت در این روستا به قرن هفتم هجری می‌رسد. در آن دوران، مردم روستای حیله‌ور که در ۲ کیلومتری غرب کندوان زندگی می‌کرده‌اند، تصمیم می‌گیرند تا از چنگال مغول‌ها در امان بمانند و به همین دلیل به دشت کنار یعنی کندان می‌روند. آن‌ها کم‌کم شروع به کندن روستا با دست می‌کنند تا بتوانند در دل آن برای خود پناهگاهی بسازند و این‌چنین می‌شود که سکونت در روستای کندوان آغاز می‌شود. 

جاذبه های توریستی تبریز: روستای کندوان

جاذبه های توریستی تبریز: روستای کندوان

 

آیا شما از این جاذبه های گردشگری تبریز دیدن کردید؟ در سفر به شهر زیبای تبریز و آذربایجان شرقی چه سوغاتی برای دوستان خود آوردید؟ یکی از بهترین سوغاتی ها در سفر به هر شهری، کارت پستال مربوط به جاذبه های توریستی آن شهر است، مثلن وقتی شما مقبره الشعرای تبریز دیدن کردید، میتوانید حس و حال خود از مشاهده آن اثر را پشت کارت پستال مقبره الشعرا بنویسید و در بازگشت به شهر خود آن را به دوست خود هدیه دهید. ما در فروشگاه کارت پستال، مجموعه ای متنوع از کارت پستال جاذبه های توریستی تبریز را آماده کرده ایم که شما قبل، حین یا بعد از سفر به این شهر میتوانید این کارت پستالهای متنوع را سفارش دهید و به عنوان سوغاتی ارزشمند از سفر به این شهر به دوستان خود هدیه دهید.

 

مشاهده مقالات مرتبط دیگر:

 

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =

صفر تا صد سفارش چاپ کارت پستال عید نوروز در فروشگاه

صفر تا صد سفارش چاپ کارت پستال عید نوروز در فروشگاه

به طور خلاصه سفارش چاپ کارت پستال عید نوروز در فروشگاه ما بسیار ساده است. کافیست مثل هر فروشگاه دیگری محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید، تا مرحله پایانی یعنی ثبت آدرس پیش بروید و خرید خود را نهایی کنید. توجه کنید که پرداخت آنلاین در فروشگاه ما فعال نیست. در...

read more
همه چیز در مورد قیمت کارت پستال عید نوروز 1403

همه چیز در مورد قیمت کارت پستال عید نوروز 1403

خدمات و محصولات چاپی جزو آن دسته از محصولات و خدماتی هستند که به دلیلی تنوع بسیار بالا در جنس مواد مصرفی، اندازه، متعلقات و پروسه و دستگاههای چاپ قیمت مشخص و قابل مقایسه ای برای آن وجود ندارد و تولیدکنندگان و چاپخانه ها و فروشگاهها معمولا با درنظر گرفتن همه مواردی که...

read more
9 مدل کارت پستال تبریک نوروز کودکانه با طرح حاجی فیروز و عمو نوروز

9 مدل کارت پستال تبریک نوروز کودکانه با طرح حاجی فیروز و عمو نوروز

عمونوروز یا بابا نوروز، خواجه نوروز و حاجی نوروز یکی از نمادهای نوروز در باورمردمی ایرانیان است که در شب‌های جشنِ نوروز، برای بچه‌ها هدیه می آورد و به همراه حاجی فیروز سفر می‌کند. از ویژگی‌های عمو نوروز، میتوان  به زلف و ریشِ سفید، کلاهِ نمدی، کمربندِ ابریشمیِ آبی،...

read more
در خدمتتون هستیم

هر سوالی دارید میتونید در واتساپ از ما بپرسید. ما در ساعات کاری از ساعت 10 تا 17 پاسخگوی شما خواهیم بود :)

  • ⦿ آماده سازی کارت پستال چقدر طول میکشه؟
    برای سفارش ها عادی و تعداد زیر 200 عدد معمولا بین 2 تا 12 ساعت.
  • ⦿ هر تعداد کارت پستال بخوام میتونم سفارش بدم؟
    بله. از یک عدد تا چند هزار تا، هر تعدادی بخواید انجام میدیم
  • ⦿ فروش حضوری هم دارید؟
    متاسفانه نه، اول باید تو سایت ثبت سفارش کنید، آماده که شد بهتون اطلاع میدیم، میتونید تشریف بیارید تحویل بگیرید.
  • ⦿ تو سایت ثبت سفارش کنم یا واتساپ؟
    بهتره اول تو سایت ثبت سفارش کنید که همه چی ثبت شه و اشتباهی پیش نیاد. بعد از طریق واتساپ با شما در تماس خواهیم بود و کار رو پیش میبریم.
  • ⦿ واتساپ ندارم، چه کار کنم؟
    موقع ثبت سفارش در سایت، تو قسمت توضیحات بنویسید که تو ایتا یا روبیکا یا ایمیل با شما تماس بگیریم و حتمن تو روبیکا یا ایتا یه پیام به شماره 09305982118 برامون بفرستید.
  • ⦿ پیش فاکتور میخوام، چیکار کنم؟
    تو سایت ثبت سفارش کنید، پرداخت رو کارت به کارت انتخاب کنید و زمانی که با شما تماس گرفتیم بهمون بگید تا پیش فاکتور براتون ارسال کنیم.
  • ⦿ آیا موقع ثبت سفارش باید مبلغ رو آنلاین پرداخت کنم؟
    نه. در زمان ثبت سفارش از شما هیچ مبلغی دریافت نمیشه. پس با خیال راحت ثبت سفارش کنید.
  • فاطمه امامی
    فاطمه امامی
    در دسترس از تا
    EmailPhoneWhatsApp
instagram

Powered by TWChat