Select Page

روز شیراز چه تاریخی است و چرا به این نام نامگذاری شده است؟

پانزدهم اردیبهشت مصادف با روز شیراز در تقویم ایرانی است

با فرارسیدن فصل بهار و ماه اردیبهشت، اولین شهری که برای سفر می‌توان در ذهن تصور کرد، شهر شعر و تاریخ و شهر بهار نارنج، شیراز زیبا است. شیراز به دلیل داشتن باغ های زیبا و مملو از درختان بهار نارنج در این ایام از سال، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته و هر عاشق سفری را به سوی خود جذب می کند. به همین دلیل 15 اردیبهشت هر سال به نام روز شیراز در تقویم رسمی کشور، ثبت شده است.

پانزدهم اردیبهشت مثادف با روز شیراز در تقویم ایرانی است

پانزدهم اردیبهشت مثادف با روز شیراز در تقویم ایرانی است

ماجرای ثبت ۱۵ اردیبهشت به نام «روز شیراز» چند سال پیش برمی گردد زمانی که این نامگذاری در شورای شهر شیراز تصویب شد و خیلی زود به تایید مجلس هم رسید. اگر تا به حال در اردیبهشت ماه گذرتان به شیراز افتاده باشد حتما می دانید که این شهر در این ماه چقدر سرسبز و تماشایی ست و از همه مهمتر عطر بهار نارنج در باغ ها و خیابان های این شهر جایی رویایی و بهشتی را پدید آورده است.

پانزدهم اردیبهشت مثادف با روز شیراز در تقویم ایرانی است

پانزدهم اردیبهشت مثادف با روز شیراز در تقویم ایرانی است

خیلی ها اردیبهشت را ماه شیراز می دانند و منتظرند تا اردیبهشت شود و سفری به شیراز ترتیب دهند به خصوص اینکه در این ماه به مناسبت روز شیراز مراسم متنوع و جالبی هم در سطح شهر برگزار می شود. یکی از معروف ترین جاذبه های شیراز حافظیه است پس مطمئنا در روز شیراز برنامه های متنوعی را در آن شاهد هستید.

اردیبهشت، ماه شیراز

اردیبهشت، ماه شیراز

این روزها اگر به حافظیه بروید نمایشگاهی از کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ را می بینید که مجموعه ای از خوشنویسی های دیدنی و جذاب را در کنار هم گرد آورده است. در این هفته در حافظیه نمایشگاه مینیاتور برای علاقمندان به این هنر برگزار می شود. در حافظیه رویدادهای هایی هم برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شده برنامه هایی مثل اجرای شب شعر و برنامه خوشنویسی روح القدس.

یکی از معروف ترین جاذبه های شیراز حافظیه است

یکی از معروف ترین جاذبه های شیراز حافظیه است

در سال‌های ابتدایی ثبت روز شیراز در تقویم ایران، برخی برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هیجان انگیز به مدت یک هفته در این شهر برگزار می‌شد که بهترین و معروف‌ترین آنها، پرواز 12 بالن از کشورهای اروپایی بر فراز شیراز زیبا و دوست داشتنی بود. سبک و شیوه‌ی برگزاری جشن در این روزها کمی تغییر پیدا کرد و گاهی با پیشرفت مواجه شد و گاهی نیز افت کیفیت شدیدی در آنها احساس می‌شد.

بازدید از جاذبه های توریستی در روز شیراز

بازدید از جاذبه های توریستی در روز شیراز

البته لازم به ذکر است که برنامه‌های مربوط به روز شیراز تا یک هفته اجرا می‌گردند و فرصت مناسبی برای جشن و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر فراهم می‌گردد. در لابه لای تمام بناهای تاریخی شهر شعر و ادب ایران، بازدید از باغ های قدیمی که غرق در عطر بهار نارنج و شکوفه هستند، در روز شیراز می تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

بازدید از باغ های قدیمی که غرق در عطر بهار نارنج و شکوفه هستند در روز شیراز

بازدید از باغ های قدیمی که غرق در عطر بهار نارنج و شکوفه هستند در روز شیراز

کارت پستالهای زیبا و جذاب شیراز

ما در فروشگاه کارت پستال مجموعه کارت پستالهای توریستی شیراز را گرد هم اوردیم و شما با یک کلیک میتوانید به این کارتپستال های زیبا و دیدنی دسترسی پیدا کنید. برای مشاهده این مجموعه ارزشمند کافی است در دسته بندی سایت وارد دسته بندی کارت پستالهای فارس شوید.

مشاهده مقالات مرتبط دیگر:

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سه =

صفر تا صد سفارش چاپ کارت پستال عید نوروز در فروشگاه

صفر تا صد سفارش چاپ کارت پستال عید نوروز در فروشگاه

به طور خلاصه سفارش چاپ کارت پستال عید نوروز در فروشگاه ما بسیار ساده است. کافیست مثل هر فروشگاه دیگری محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید، تا مرحله پایانی یعنی ثبت آدرس پیش بروید و خرید خود را نهایی کنید. توجه کنید که پرداخت آنلاین در فروشگاه ما فعال نیست. در...

read more
همه چیز در مورد قیمت کارت پستال عید نوروز 1403

همه چیز در مورد قیمت کارت پستال عید نوروز 1403

خدمات و محصولات چاپی جزو آن دسته از محصولات و خدماتی هستند که به دلیلی تنوع بسیار بالا در جنس مواد مصرفی، اندازه، متعلقات و پروسه و دستگاههای چاپ قیمت مشخص و قابل مقایسه ای برای آن وجود ندارد و تولیدکنندگان و چاپخانه ها و فروشگاهها معمولا با درنظر گرفتن همه مواردی که...

read more
9 مدل کارت پستال تبریک نوروز کودکانه با طرح حاجی فیروز و عمو نوروز

9 مدل کارت پستال تبریک نوروز کودکانه با طرح حاجی فیروز و عمو نوروز

عمونوروز یا بابا نوروز، خواجه نوروز و حاجی نوروز یکی از نمادهای نوروز در باورمردمی ایرانیان است که در شب‌های جشنِ نوروز، برای بچه‌ها هدیه می آورد و به همراه حاجی فیروز سفر می‌کند. از ویژگی‌های عمو نوروز، میتوان  به زلف و ریشِ سفید، کلاهِ نمدی، کمربندِ ابریشمیِ آبی،...

read more
در خدمتتون هستیم

هر سوالی دارید میتونید در واتساپ از ما بپرسید. ما در ساعات کاری از ساعت 10 تا 17 پاسخگوی شما خواهیم بود :)

  • ⦿ آماده سازی کارت پستال چقدر طول میکشه؟
    برای سفارش ها عادی و تعداد زیر 200 عدد معمولا بین 2 تا 12 ساعت.
  • ⦿ هر تعداد کارت پستال بخوام میتونم سفارش بدم؟
    بله. از یک عدد تا چند هزار تا، هر تعدادی بخواید انجام میدیم
  • ⦿ فروش حضوری هم دارید؟
    متاسفانه نه، اول باید تو سایت ثبت سفارش کنید، آماده که شد بهتون اطلاع میدیم، میتونید تشریف بیارید تحویل بگیرید.
  • ⦿ تو سایت ثبت سفارش کنم یا واتساپ؟
    بهتره اول تو سایت ثبت سفارش کنید که همه چی ثبت شه و اشتباهی پیش نیاد. بعد از طریق واتساپ با شما در تماس خواهیم بود و کار رو پیش میبریم.
  • ⦿ واتساپ ندارم، چه کار کنم؟
    موقع ثبت سفارش در سایت، تو قسمت توضیحات بنویسید که تو ایتا یا روبیکا یا ایمیل با شما تماس بگیریم و حتمن تو روبیکا یا ایتا یه پیام به شماره 09305982118 برامون بفرستید.
  • ⦿ پیش فاکتور میخوام، چیکار کنم؟
    تو سایت ثبت سفارش کنید، پرداخت رو کارت به کارت انتخاب کنید و زمانی که با شما تماس گرفتیم بهمون بگید تا پیش فاکتور براتون ارسال کنیم.
  • ⦿ آیا موقع ثبت سفارش باید مبلغ رو آنلاین پرداخت کنم؟
    نه. در زمان ثبت سفارش از شما هیچ مبلغی دریافت نمیشه. پس با خیال راحت ثبت سفارش کنید.
  • فاطمه امامی
    فاطمه امامی
    در دسترس از تا
    EmailPhoneWhatsApp
instagram

Powered by TWChat